Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۱ دقیقه و ۶ ثانیه

نوروتومی عصب ژنیکولار

4.webp

نوروتومی عصب ژنیکولار

در این عمل سرپایی، پزشک با استفاده از دستگاه رادیو فرکوئنسی ، عصب های ژنیکولار (زانو) را حرارت داده و از انتقال سیگنال‌های درد توسط آنها جلوگیری می‌کند. این عصب ها سیگنال‌های درد را از زانو به مغز می‌رسانند، که این موجب برطرف‌ شدن درد زانو می‌شود.

آماده شدن برای عمل

پوست زانو ابتدا تمیز و ضد عفونی می‌شود. پزشک پوست این ناحیه را با بی ‌حسی موضعی، بی ‌حس می‌نماید.

عصب کشی

پزشک با دقت سوزن را از طریق پوست وارد بدن کرده و به سمت عصب های هدف، هدایت می‌نماید. برای این کار از دستگاه پرتو ایکس به نام فلوروسکوپ و یا دستگاه سونوگرافی استفاده می‌شود که می‌توان به کمک آن داخل بدن را مشاهده نمود.

نوروتومی عصب ژنیکولار

عصب کشی با کمک تحت راهنمایی فلوروسکوپ

 

نوروتومی عصب ژنیکولار

عصب کشی با کمک تحت راهنمایی سونوگرافی

 

الکترود نازکی از طریق سوزن وارد بدن می‌شود. هنگامی که این الکترود فعال می‌شود، عصب حرارت می‌بیند. به این فرایند حرارت دادن عصب، ابلیشن یا به اصطلاح عصب کشی گفته می‌شود که دردی ندارد.

نوروتومی عصب ژنیکولار

این کار باعث مهار توانایی عصب برای انتقال سیگنال درد می‌شود. این فرایند در دو محل دیگر نیز تکرار می‌شود تا سه عصب ژنیکولار درمان شوند.

پایان درمان

پس از اتمام کار، محل تزریق پانسمان می‌شود. مدت کوتاهی بیمار تحت نظر مانده و سپس مرخص می‌شود. تا مدت کوتاهی پس از عمل ممکن است بیمار در پای خود احساس بی‌ حسی داشته باشد تا زمانی که تاثیر بی حسی برطرف شود. برطرف ‌شدن درد باید بلافاصله اتفاق بیفتد و تا چند ماه اثر آن باقی بماند.

مقالات پیشنهادی