Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۱ دقیقه و ۱۸ ثانیه

عصب کشی اعصاب فاست کمر با امواج رادیو فرکوئنسی

عصب کشی اعصاب فاست کمر با امواج رادیو فرکوئنسی (روشی برای درمان دردهای آرتروزی کمر)

 

در این عمل کم تهاجمی، فوق تخصص درد با استفاده از حرارت حاصل از امواج رادیویی، مفاصل فاست دردناک پایین کمر را درمان می‌نماید. به این عمل ریزوتومی فرکانس رادیویی نیز گفته می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان دردهایی را که به فیزیوتراپی یا دارو درمانی پاسخ نداده‌ اند، برطرف نمود.

عصب کشی اعصاب فاست کمر با امواج رادیو فرکوئنسی

آماده شدن برای نوروتومی

بیمار به شکم بر روی تخت دراز می‌کشد. ممکن است داروی آرام بخش برای آرامش بیمار داده شود. پوست و بافت‌های اطراف ناحیه تحت درمان بی ‌حس می‌شود.

 

وارد کردن کانولا

عصب کشی اعصاب فاست کمر با امواج رادیو فرکوئنسی

سوزن باریکی به نام کانولا با استفاده از دستگاه فلوروسکوپ، به سمت عصب های مورد نظر هدایت می‌شود. این عصب های کوچک سیگنال‌های درد را از مفاصل فاست به مغز می‌رسانند.

 

درمان عصب ها

پزشک یک الکترود را از طریق کانولا وارد کرده و جریان الکتریکی ضعیفی برای آزمایش موقعیت آن ایجاد می‌کند. در صورتی که جریان الکتریکی درد ایجاد کند اما هیچ تأثیری بر عضلات دیگر نداشته باشد موقعیت آن درست است. سپس پزشک با استفاده از الکترود اعصاب را حرارت می‌دهد. این کار توانایی انتقال سیگنال‌های درد را از بین می‌برد. ممکن است در صورت لزوم چندین عصب تحت درمان قرار بگیرند.

عصب کشی اعصاب فاست کمر با امواج رادیو فرکوئنسی

پایان درمان

هنگامی که درمان تمام شد، الکترود و کانولا خارج می‌شود. چسب کوچکی بر روی پوست قرار داده می‌شود. سپسبیمار اندکی تحت نظر قرار می‌گیرد و سپس به بیمار اجازه داده می‌شود به منزل برود. پس از درمان ممکن است محل تزریق اندکی درد داشته باشد و ممکن است هنوز کمردرد شما برطرف نشده باشد. اما در صورتی که عصب های انتخاب شده، درست باشد به تدریج درد برطرف می‌شود. ممکن است این فرآیند چند هفته طول بکشد. تأثیر این درمان چند ماهتا چند سال باقی خواهد ماند.

مقالات پیشنهادی