Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۱ دقیقه و ۱ ثانیه

سردرد پس از ضربات شلاقی گردن

سردرد بعد از آسیب دیدن گردن

این وضعیت سردرد مزمن است که پس از صدمات و ضربات شلاقی (whiplash) اتفاق می افتد. ضربات شلاقی به ضرباتی گفته میشود که در اثر نیروی وارد شده، گردن با شدت به جلو و عقب رانده میشود (برای مثال در تصادف اتومبیل از عقب).

صدمه دیدن مهره های ستون فقرات ناحیه گردن

عوامل

عواملی که باعث سردرد پس از ضربات شلاقی گردن می‌شود هنوز کاملاً مشخص نیست. ممکن است این وضعیت مربوط به آسیب ‌دیدگی مفصل یا دیسک گردن باشد. همچنین ممکن است حاصل التهاب رباط‌ها و بافت‌های نرم این ناحیه باشد. ممکن است پزشک نتواند علت مشخصی برای این درد شناسایی نماید.

علائم

این نوع سردرد را ممکن است بلافاصله پس از وارد آمدن ضربه و یا مدتی پس از آن تجربه کنید. ممکن است احساس کنید سردردتان از قاعده جمجمه شروع شده و به سر امتداد می‌یابد. ممکن است این سردردها را تا سال‌ها پس از آسیب تجربه نمایید.

درمان

درمان سردرد پس از ضربات شلاقی شامل دارو درمانی، فیزیوتراپی و روش‌های دیگر می‌باشد. ممکن است متخصص برنامه درمانی و مراقبتی را طراحی کند که متناسب با نیازهای شما باشد. در صورت عدم پاسخ به روشهای فوق و مزمن شدن درد و بیماری، روشهای درمانی غیر جراحی متعددی از جمله بلوک اعصاب، برای درمان این حالات وجود دارد که در کلینیک درد تحت نظر فوق تخصص درد انجام میشود . در این روشها که از میزان بالای تاثیر برخوردار هستند نیازی به بیهوشی و برش جراحی نیست.

مقالات پیشنهادی