درد گردن

درد گردن درد گردن مشکل شایعی است که تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی افراد می‌گذارد. این وضعیت می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های افراد را محدود نماید. گردن درد باعث می‌شود روزهای زیادی نتوانید کار یا فعالیت داشته باشید. عوامل متعددی منجر به درد ناحیه گردن می‌شوند. ستون مهره ها در ناحیه گردن درد گردن ابتدا باید اندکی در مورد ساختار ستون فقرات گردنی بدانید تا علت درد گردن را بهتر درک کنید. ستوان فقرات گردنی از هفت مهره تشکیل شده است. ببن مهره ها دیسکهایی وجود دارد که به‌عنوان بالشتک عمل می‌کنند و امکان خم شدن و چرخیدن به گردن میدهند. عصب‌ها و طناب نخاعی ستون مهره ها از طناب نخاعی محافظت می‌نماید. طناب نخاعی از فضایی به نام کانال نخاعی عبور می‌کند. انشعاب‌های عصب‌های ستون مهره ها از طریق فضاهایی که در طرفین ستون مهره ها وجود دارد خارج می‌شوند و به شانه ها و بازوها میروند. دلایل متداول درد گردن درد گردن در بسیاری موارد درد گردن به عضله مربوط می‌شود. کشیدگی و گرفتگی عضله باعث ایجاد درد یا ناراحتی میشوند. همچنین درد گردن ممکن است به علت تحت فشار قرار گرفتن عصب‌های ستون مهره ها باشد. فتق دیسک یا زایده های استخوانی که در اثر آرتروز استخوانی ایجاد می‌شود، ممکن است با تحت فشار قرار دادن عصب‌ها باعث درد کمر شود. همچنین شکستگی‌های ستون فقرات ممکن است باعث کاهش فضای پیرامون آن شود. این نوع درد حتی پس از چند هفته ممکن است برطرف نشود. علائم درد گردن علائم درد گردن بسته به علت درد و شدت آسیب ‌دیدگی متفاوت است. ممکن است اسپاسم عضلات، سردرد ، دشوار شدن حرکاتی مانند خم کردن و چرخاندن گردن از جمله علائمی باشد که تجربه می‌کنید. این علایم ممکن است با حرکت بدتر شود. مشکلات گردن ممکن است باعث درد شانه شوند. همچنین مور مور شدن یا ضعف بازو و بی حسی در بازو یا مچ دست از جمله علائم این وضعیت هستند. درمان‌های درد گردن برخی انواع گردن درد با داروهای مسکن معمولی درمان می‌شوند. ممکن است پزشک برایتان دارو، تزریق کورتیزون یا فیزیوتراپی تجویز نماید. در برخی افراد استفاده از گردن بند طبی (یقه طبی) مؤثر می‌باشد چون به ایجاد ثبات در گردن کمک می‌کند. در صورتی که این گزینه‌ ها مؤثر واقع نشود اقدامات اینترونشنال درد از جمله تزریق اپیدورال گردنی، جراحی لیزری دیسک گردن و اعمال آندوسکوپیک ممکن است قدم بعدی درمان باشد،ویا در موارد ارتروز مهره ها بلوک مفصل فاست نه تنها برای تشخیص محل دقیق درد، بلکه برای درمان آن استفاده شود. که تمام این اعمال نیاز به بیهوشی، برش جراحی نداشته و توسط فوق تخصص در انجام میشود. در صورتی که این روش‌ها مؤثر واقع نشود ممکن است برای اصلاح مشکل گردن عمل جراحی باز توصیه شود.   مشاهده ویدئویی درباره دردهای گردنی در لینک زیر: علل دردهای گردنی و شانه و درمانهای نوین غیر جراحی