Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۱ دقیقه و ۹ ثانیه

کشیدگی عضله تراپزیوس

کشیدگی عضله تراپزیوس

کشیدگی تراپزیوس آسیبی متداول است که در آن کشیدگی و پارگی عضله تراپزیوس اتفاق می‌افتد. این گروه بزرگ عضله از بالای کمر تا شانه ‌ها و گردن امتداد دارد.

آناتومی تراپزیوس

عضله تراپزیوس به دو بخش راست و چپ تقسیم می‌شود. هر طرف خود به چند تکه تقسیم می‌شود. این قطعه عضلات اختصاص یافته به حرکت کتف، گردن و سر کمک میکنند. تراپزیوس به کنترل بالای سینه در هنگام تنفس نیز کمک میکند.

چه عواملی باعث کشیدگی تراپزیوس میشوند؟

کشیدگی تراپزیوس معمولا در اثر استفاده بیش از حد اتفاق می‌افتد. کارکردن با صفحه کلید کامپیوتر یا رانندگی به مدت طولانی فشار زیادی بر این عضلات وارد می‌آورد. نگهداشتن گوشی تلفن یا موبایل بین شانه و گوش، حمل کیف سنگین یا نوازندگی آلات موسیقی به مدت چند ساعت پشت سر هم باعث درد تراپزیوس می‌شود. همچنین معمولاً این عضلات در حین بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش‌های برخوردی دچار آسیب ‌دیدگی می‌شوند.

علائم و نشانه های کشیدگی تراپزیوس چیست؟

کشیدگی عضله تراپزیوس

علائم کشیدگی عضله تراپزیوس بستگی به این دارد که کدام بخش از عضله دچار آسیب‌ دیدگی شده باشد. علایم ممکن است شامل سفتی، درد و احساس سوزش باشد. این درد ممکن است از شانه تا بالای کمر و گردن امتداد یابد. ناحیه آسیب دیده ممکن است گرم و مور مور بوده و گاهی ممکن است دچار تورم شود. سردرد نیز از جمله علائمی است که ممکن است انجام شود. این علائم با فعالیت ممکن است تشدید شوند.

روش‌های درمان کشیدگی تراپزیوس چیست؟

گزینه ‌های درمانی شامل استراحت، کمپرس یخ و داروهای ضد التهاب است. فیزیوتراپی یا ماساژ درمانی نیز ممکن است توصیه شود.

مقالات پیشنهادی