روش های نوین درمان دیسک کمر و گردن

در بین روشهای کمتر تهاجمی برای درمان دیسک های کمری جراحی لیزری دیسک جایگاه ویژه ای دارد. این اعمال بسیار ساده بدون نیاز به بیهوشی و برش جراحی انجام میشود. بر روی تصویر زیرکلیککنید.

به خانه برمیگردیم، روش های نوین درمان دیسک کمر و گردن

مرکز لیزر ستون فقرات دانشگاه کلمبیا با بررسی اطلاعات بدست آمده در شانزده مرکز علمی لیزر در کشورهای آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، هلند، هند، روسیه، ژاپن، فرانسه، به این نتیجه شگفت انگیز رسید که، میزان موفقیت عمل جراحی لیزری دیسک ۶۵تا ۸۹ درصد میباشد که درصد بسیار بالایی نسبت به عمل جراحی باز دیسک میباشد.

این تحقیقات نشان داده است که میزان عود دردهای سیاتیکی بعد از جراحی لیزری دیسک در مدت بیست و سه سال بررسی فقط حدود ۵ درصد بوده است و اغلب موارد عود، بدلیل عدم رعایت بیمار در جهت پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین بوده است.

در طول بیست و سه سال بررسی هیچگونه عارضه مهمی بعد از اعمال جراحی لیزری دیسک ذکر نشده و اغلب بیماران بعد از ۷ تا۱۰روز فعالیتهای عادی خود را از سر گرفته و حتی بر سر کار خود حاضر شدند.

جراحی لیزری دیسک از سال ۱۹۸۶ تا کنون در سرتاسر جهان انجام می شود و عملی بی خطر، مؤثر و کم تر تهاجمی است و چون بیمار سریعأ از بیمارستان ترخیص مشود، عفونتهای بیمارستانی در این بیماران کمتر بوده است.

نتایج این بررسی، اکنون در دست جراحان لیزر در سرتاسر دنیاست و بیان کننده این است که جراحی لیزری دیسک، اولین خط درمانی دیسکهای بیرون زده ستون فقرات است.

دکتر علی نقـره کار (فلوشیپ فوق تخصصی درد): تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو غربی، ساختمان پزشکان سینا، ط ۱، واحد ۵،
تلفن: ۲۲۰۶۶۵۴۲، ۲۲۰۶۶۵۳۰

همراه: ۲ ۲۷ ۲۶ ۲۵ ۰۹۱۰